We Care O2C -palvelu virtaviivaistaa saataviesi hallinnan

We Care O2C -palvelu on helppo ottaa käyttöön

Asiantuntijamme kartoittavat tilanteesi ja tekevät toimenpide-ehdotuksen. Sovimme käytännön yksityiskohdista, toteutamme tarvittavat tekniset integraatiot ja käynnistämme yhteistyön sovitusti.

Laskunvälitys

Digitalisoi Palvelumme sisältää myyntilaskujen tulostus-, välitys- ja visualisointipalvelut sekä kehityspolun siirtymiselle paperitulosteista sähköiseen asiakasmateriaaliin. Myös optiot muun sanomaliikenteen välityksestä, ostolaskujen käsittelystä ja laskujen arkistoinnista ovat saatavilla kauttamme.

Markkinointi Palvelumme avulla voit tehdä kohdennettua markkinointia, esimerkiksi segmentoinnin, tietyn sopimustyypin tai postinumeroalueen perusteella.

Laskun lähettäjänä saat selkeän ja reaaliaikaisen näkymän laskutukseen, olipa kyseessä sitten mobiililasku, e-lasku, sähköpostilasku tai perinteinen paperiversio.

Monikanavainen We Care O2C palvelun avulla hyödynnät saumattomasti eri laskutuskanavia ja varmistat, että olet ensimmäisten joukossa hyödyntämässä myös tulevia innovaatioita. Voit tarjota asiakkaillesi seuraavat vaihtoehdot: 

  • E-lasku 
  • Sähköpostilasku 
  • OmaPosti – Postin uusi mobiilisovellus, jossa innovatiivinen Älylasku 
  • Kivra
  • MobilePay 
  • Perinteinen paperilasku 

Luottopäätös

Tarjoamme luottopäätökset tai luottoraportit joko reaaliaikaisten API –rajapintojen avulla tai raporttiratkaisuna asiakkaan tarpeen mukaan toteutettuna. Monitoroimme jatkuvasti muutoksia luottoluokituksissa. 

Käytämme automaattisten luottopäätösratkaisujen tuottamisessa apuna kumppania, sekä tuotamme arvokasta lisäinformaatiota laadukkaiden luottopäätösten tueksi oppivan data-analytiikkaratkaisumme avulla, joka täydentyy jatkuvasti uusien datavirtojen pohjalta. 

Yhdistämällä automatisoidut luottopäätökset ja data-analytiikan tuoman lisäarvon, luot yrityksellesi laadukkaan ja helposti päivitettävän luottopolitiikan. Toteutamme myös kertaluonteisia kehitysprojekteja (mm. luottopolitiikan nykytilanteen analyysi). 

Yhdistämällä Sergel We Care O2C –palvelun eri moduulien tuottaman datan ja luottopäätökset, saat hyödynnettyä arvokkaan asiakas- ja maksukäyttäytymisdatan tehokkaalla tavalla ja varmistat, että laskutukseen liittyvät riskit ovat hallinnassa. 

Luottopäätöspalvelun tuomat hyödyt: 

Helposti ylläpidettävä luottopolitiikka ja luottoriskien hallinta 

Automatisoidut luottopäätökset B2B ja B2C asiakkaille 

Mahdollisuus räätälöidä luottopolitiikkaa segmentoinnin avulla

Myyntireskontra

Ulkoistetun myyntireskontrapalvelumme ytimessä on laaja kokemuksemme ja syvä osaamisemme maksamisen ja laskutuksen ratkaisuista, jota kehittynyt ja läpinäkyvä järjestelmämme tukee. Palvelumme tehostaa kassavirtaa ja tukee monimutkaisiakin toimialaprosesseja – tähdäten prosessitehokkuuteen ja kassavirran tehostumiseen mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Palvelun päätavoitteina on nopeuttaa laskujen maksun kiertonopeutta, tehostaa asiakastyytyväisyyttä ja -pysyvyyttä ja tuottaa asiakkaalle mahdollisimman vaivatonta ja läpinäkyvää palvelua 

Automatisoitu suoritusten kirjaus, tehokas poikkeustilanteiden käsittely (mm. liika- ja alisuoritukset) ja täsmäytys varmistavat oikeellisen ja tehokkaan prosessin 

Takaisin laskutukseen -toiminnallisuus vähentää manuaalista työtä ja poistaa tarpeen lähettää manuaalisesti pieniä laskuja. Liika- ja alisuoritukset, viivästyskorot ja muistutuskulut siirtyvät helposti seuraavalle laskulle 

Älykäs ja oppiva datan hyödyntäminen mahdollistaa loppuasiakkaiden profiloinnin ja segmentoinnin tukien automatisoitua ja personoitua muistutusprosessiamme  

Kehitämme palveluamme jatkuvasti varmistaaksemme yhteisesti sovittujen tavoitteiden toteutumisen prosessin tehostumisessa, kassavirran kehittymisessä ja maksukäyttäytymisen nopeutumisessa.  

Palvelu on toteutettu kaikilta osin hyvää kirjanpitotapaa ja Suomen lainsäädäntöä noudattaen ja integroituu joustavasti yleisimpiin asiakashallinta-, laskutus- ja kirjanpitojärjestelmiin.  

Lisäpalveluna mahdollisuus asiakasystävälliseen ja resurssitehokkaaseen reklamaatioiden ja vakuuksien hallintaan palveluna. 

Perintä

Ensisijainen tavoitteemme on, että mahdollisimman pieni määrä asiakasyrityksemme laskuista päätyy perintään. Kun asiakkaan laskut kiertävät aiempaa nopeammin maksuun asti, me olemme onnistuneet! 

Mikäli saatava aiemmista muistutustoimenpiteistä huolimatta on yhä maksamatta, siirrymme palvelussa perintäprosessiin. Perinnässä suoritetaan lain edellyttämät toimenpiteet ja muut maksusuorituksen saamiseksi tarkoituksenmukaiset toimenpiteet loppuasiakasta kunnioittaen.  

Viemme prosessitapahtumia oikea-aikaisesti, profiloidusti ja huolella eteenpäin ennalta sovittujen toimintasääntöjen mukaisesti.  

Saatavien osto

Myymällä yrityksesi erääntyneet myyntisaatavat meille, vapautat sekä taloudellisia että henkilöresursseja ydinliiketoimintaasi ja voit keskittyä olennaiseen. Voimme ostaa erääntyneitä saatavia sopimuksen mukaan isompina kertaerinä tai vaihtoehtoisesti toistuvilla myyntisuorituksilla.

Aktiivinen ja suunnitelmallinen saatavien myynti on keskeinen osa yrityksen luotonhallintaa, jolla parannat yrityksesi kassavirran ennustettavuutta ja muutat luottotappiot kassavirraksi